kerül

Tanulmányozta a vezetői döntéshozatalt és az informatikát. Szakterülete az informatika hatékony felhasználása és automatizálása az üzleti életben. Számos webszolgáltatást kínál a vállalkozóknak - tanácsadást, weboldalkészítést, webes adminisztrációt és különféle típusú optimalizálásokat. A biztonság és a mesterséges intelligencia érdekli.

A Google AdWords hirdetési hálózaton történő hirdetést tartják a hirdetések célzásának leghatékonyabb módjának. A megfelelő kampánnyal drámai módon növelheti bevételeit. Másrészt jelentős forrásokat fektethet be, és az eredmények kiábrándítóak lesznek. Vizsgáljuk meg, hogyan működik, és mennyibe kerül egy "Google-hirdetés".

A Google AdWords a Google átfogó hirdetési rendszere. Ez a rendszer magában foglalja a Google keresést, a hálózati partnereket (olyan embereket, akik a Google AdSense-en keresztül hirdetnek webhelyükön) és a YouTube-ot.

INFORMÁCIÓ: Az AdSense kiadói, mobilalkalmazásokból vagy YouTube-csatornákból származó bevételt biztosít az AdWords hálózatból történő hirdetésekhez.

Mennyire korlátozott a reklámfelület, minden egyes keresésre van aukció. Szerencsére ez nem egy tipikus aukció, ahol a legmagasabb licit nyer. Módosított aukcióval határozzák meg az egyes hirdetések árát és rangsorát.

A hirdetés rangsorolásának képlete két részből áll:

  • A kulcsszóért fizetni kívánt maximális ár (a továbbiakban: max. CPC).
  • Hirdetés minősége.

Maga a képlet ekkor a max. CPC x hirdetésminőség. A jobb megértés érdekében a következő példát adjuk meg:

Hirdetők Max. CPC Hirdetés minősége Hirdetés rangja
Ön 4 € 10/10 40
1. versenyző 6 € 6/10 36
2. versenyző 8 € 3/10 27.
Versenyző 3 12 € 1/10 12.

Habár hajlandó kevesebbet fizetni a hirdetéséért, mint a versenytársai, elsődlegesen hirdetése megjelenhet. A Google úgy választotta ezt a megoldást, hogy az emberek a jövőben csak minőségi hirdetéseket láthassanak és igénybe vehessék szolgáltatásaikat. Ezért nagyon fontos, hogy a lehető legjobb minőségű hirdetéseket kínálja fel. Hozzá kell tenni, hogy a reklámért csak akkor kell fizetnie, ha valaki valóban rákattint.

Milyen kritériumok befolyásolják a Google AdWords hirdetések minőségét?

  • A CTR (átkattintási arány) a hirdetés átkattintási aránya. Kiszámítása a kattintott és a megjelenített hirdetés arányaként történik. Ez a jó reklámozás legfontosabb mutatója. Minél többen kattintanak a hirdetésére, annál jobb. A tapasztalatlan felhasználók gyakran gyorsan beállítanak egy hirdetést, majd tesztelik, hogy megjelenik-e. Ez hiba. Csökkentik a CTR-t, a hirdetés minőségét, majd meg kell növelniük a maximális CPC-t.
  • A korábbi kampányok teljesítménye.
  • A hirdetett oldal felépítése és tartalma.
  • Egyéb.

A tényleges hirdetésenkénti költséget az Ön/Ön hirdetési minősége alatti hirdetési rangsor alapján számoljuk ki, + 0,01 €.

Példánkban ez a következőket fogja jelenteni:

Hirdetők Max. CPC Hirdetés minősége Hirdetés rangja Tényleges ár
Ön 4 € 10/10 40 36/10 + 0,01 = 3,61
1. versenyző 6 € 6/10 36 27/6 + 0,01 = 4,51
2. versenyző 8 € 3/10 27. 12/3 + 0,01 = 4,01
Versenyző 3 12 € 1/10 12. a hirdetés nem jelenik meg

A reklám költsége végül több tényezőtől függ:

  • elhelyezkedés,
  • nyelv,
  • idő,
  • felszerelés,
  • szezonalitás,
  • verseny,
  • ipar.
  • Egyéb.

Nincs minimális vagy maximális havi összeg, amelyet hirdetni kell. Nem probléma 5-10 € napi limit mellett hirdetni. Ezt a korlátot bármikor növelheti vagy csökkentheti.

Bár egy hirdetés felállítása nem túl nehéz, és néhány utasítás áttekintése után még egy átlagos számítógép-felhasználó is megteheti, meg kell különböztetni a hirdetést és a hirdetést. Kezdőként nem kell tudnia néhány tippet és trükköt. Ezek több száz euróba kerülhetnek. Ezért azt javasoljuk, hogy a reklámkampányok lebonyolítását szakértőkre bízzák. A cégek óránként 30 és 50 euró között számolnak fel ilyen munkát áfa nélkül. A szabadúszók alacsonyabb, 10 € - 30 € áfa nélkül. Természetesen a kampány terjedelmétől és összetettségétől függ.

A reklám nem rövid távú folyamat. Bár úgy tűnhet, hogy csak egy hónapig kell hirdetést futtatnia, nem az. Egy hónap alatt nem kap elegendő releváns adatot. A hirdetésnek legalább 2-3 hónapig kell futnia. Ezt követően egy nagyobb felülvizsgálatot hajtanak végre, és a ciklust megismételik. Körülbelül fél év elteltével rendelkeznie kell egy optimalizált hirdetéssel, amely eredményeket hoz.

Szegmens legdrágább kulcsszavai

A kulcsszavak árképzésében mutatkozó különbségeket jól szemlélteti az PerformicsB2BGroup Performance Agency rangsorolása, amely összehasonlította a Google kereséseinek átlagos kattintásonkénti költségét (CPC) 2016-ban a nem márkás kampányok esetében szegmensenként, általános kulcsszavakat célozva meg, amelyek nem tartalmaznak ügyfélmárkát .